وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم
سرخط خبرها

 استاندار خراسان رضوی: مزیت اقتصادی استان و کشور، حرم مطهر حضرت رضا(ع) است

  • کد خبر: ۱۰۸۰۹۷
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
 استاندار خراسان رضوی: مزیت اقتصادی استان و کشور، حرم مطهر حضرت رضا(ع) است
استاندار خراسان رضوی: مزیت اقتصادی استان و کشور حرم مطهر حضرت رضا(ع) است.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در همایش ائمه جمعه استان با تاکید بر تقویت اقتصاد زیارت گفت: وجود مضجع شریف امام رضا (ع) ظرفیتی قوی برای استان و کشور است که مغفول مانده است و باید در همه بخش‌ها از این ظرفیت استفاده کرد.
 استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه زیرساختی در استان، پروژه‌های قطار سریع‌السیر، شهر فرودگاهی امام رضا (ع) و آزاد راه حرم تا حرم با تامین اعتبار از مسیر ویژه در دستور کار است.

وی شهر فرودگاهی در مرحله مطالعه است، عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم نیز تسریع می‌یابد و پروژه قطار سریع السیر نیز در دستور کار است و از منابع ملی نیز برای پیشبرد پروژه‌ها استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر تقویت اقتصاد زیارت ادامه داد: وجود مضجع شریف امام رضا (ع) ظرفیتی قوی برای استان و کشور است که مغفول مانده است و باید در همه بخش‌ها از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای رشد اقتصاد در استان مقرر شده است جریان اقتصادی راه اندازی شود و گره‌های خاص در واحد‌های اقتصادی مختلف به صورت موردی مورد بررسی قرار گیرد.

نظری افزود: مساله اقتصاد استان نداشتن راهبرد استانی در خصوص اقتصاد است از این رو مزیت‌ها و مساله‌های اقتصادی استان مشخص شد و اهداف عملیاتی بر اساس آن‌ها تعریف شد.

وی ادامه داد: همچنین در استان قرارگاه مشترک حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی با مشارکت حاکمیت و بخش خصوصی فعال شد و هم‌اینک در حوزه اقتصاد وارد پیاده سازی و تحقق اهداف شده ایم.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که برای تحقق اهداف اقتصادی باید زیرساخت‌های مناسب در استان وجود داشته باشد افزود: از لحاظ زیرساختی در استان مشکلاتی وجود دارد که برنامه‌های روشنی برای رفع این مشکلات وجود دارد و برای تحقق اهداف اقتصادی برش چهار ساله تعریف شد.

نظری افزود: بر این اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۱، خراسان رضوی به رشد اقتصادی ۷.۲ درصد برسد و برای تحقق آن ۱۸۵ هزار میلیارد تومان پول نیاز است که هشت قرارگاه از جمله قرارگاه اقتصاد زیارت، اقتصاد زیرساخت و انرژی، اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد تجارت، صنعت و معدن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: زمینه اختصاص منابع لازم برای تحقق اهداف اقتصادی نیز مشخص شده و بانک‌های استان در سال جاری برای این حرکت اقتصادی ۵۵ هزار میلیارد تومان باید تامین کنند و بخش خصوصی نیز ۶۰ هزار میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری کند و با ریل‌گذاری مناسب در استان شاهد تحقق اهداف اقتصادی باشیم.

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->